Dom Technologia Dlaczego warto odświeżyć szatę graficzną strony?

Dlaczego warto odświeżyć szatę graficzną strony?

8 minut czytane
Możliwość komentowania Dlaczego warto odświeżyć szatę graficzną strony? została wyłączona
0
22

Odpowiednia prezencja, nienaganna estetyka i oryginalny wizerunek – każda z tych ścieżek może nie bez powodu doprowadzić markę do sukcesu marketingowego. Nie od dziś wiadomo, że przekaz, który najwcześniej dociera do potencjalnych odbiorców, a więc jest widoczny na pierwszy rzut oka, najskuteczniej utrwala się w ich świadomości.

Zastanówmy się przez chwilę, jakie produkty wybieramy na co dzień w lokalnych sklepach? Jakie są nasze preferencje zakupowe? Czy z entuzjazmem i ciekawością sięgamy po ekspozycyjne towary, które mają za sobą dni świetności? Czy nabywamy towary, które wyglądają na wadliwe, nieatrakcyjne wizualnie, nieświeże lub w jakikolwiek sposób nieodpowiednie do zamierzonego użytku? Jeśli na powyższe pytania odpowiedzieliśmy przecząco, pośrednio przyznając się do bycia wzrokowcami, możemy płynnie przejść do rozwikłania tytułowych zagadek i przenieść nasze doświadczenia z półek lokalnych supermarketów prosto do wirtualnego świata.

Strona internetowa to nie tylko wygodne narzędzie komunikacji, ale przede wszystkim uniwersalna wizytówka każdej firmy, o czym wielokrotnie wspominaliśmy na blogu. Tworzenie wizerunku w dziale projektowania stron internetowych nie jest łatwą sztuką. Wymaga to stałego badania trendów rynkowych i nowinek technologicznych, długofalowego spojrzenia na grupę docelową oraz umiejętności dostosowania się do aktualnych wymagań konsumentów, ukierunkowanych na potrzeby naszej marki. Pozostawanie w miejscu to poważny błąd, na który nie możemy sobie pozwolić, bo nikt nie będzie czekał na przeciętnych zawodników, którzy wiecznie są w ogonie stawki. Klienci powinni znacznie przychylniej patrzeć na stronę internetową, która wygląda niekonwencjonalnie, ale jednocześnie przestrzega panujących standardów technicznych. Na pewno nie spodoba im się schemat napisany w darmowym, zbyt prostym szablonie dostępnym na wolnej licencji lub pospiesznie w czystym HTML, którego aspekt wizualny przypomina budżetowy, prostokątny baner z lat 90. W takim przypadku przyda się jej natychmiastowe odświeżenie, a wbrew pozorom nawet na bardzo starą stronę jesteśmy w stanie wlać nowego ducha w postaci unikalnych treści.

Tak jak sami ubieramy się w różne stroje w zależności od pory dnia, panującej mody, specjalnych okazji czy chęci podkreślenia walorów estetycznych sylwetki lub podkreślenia stylu odpowiednią kolorystyką czy wzornictwem, tak w przypadku serwisów zasada ta pozostaje niezmienna, dlatego warto ubierać je w odpowiednie projekty graficzne. Internauci przeglądający dziesiątki, a nawet setki podobnych stron dziennie są bardzo wrażliwymi wzrokowcami, dlatego warto przykuć ich wzrok i wyróżnić się z szarego tłumu nijakich wizualizacji. Skutecznie przeprowadzony redesign będzie świadczył nie tylko o naszym profesjonalizmie i byciu „na bieżąco”, ale także wzbudzi wiarygodność i autentyczność każdego projektu. Czasami wystarczy kilka drobnych poprawek, aby projekt ożył, zyskując drugą młodość. W większości przypadków należy go jednak przepisać i np. postawić na stabilny CMS, czyli system zarządzania treścią.

Walory estetyczne

Nowoczesne podejście do projektowania stron internetowych już dawno odeszło od anachronicznych gradientów w tle, pochłaniając zasoby elementów flash, ciasnych, prostokątnych ramek na siatkach (siatka rozmieszczenia treści), domyślnego formatowania czcionek, zakrzywionych kształtów i blasków z cieniowaniem na krawędziach. Obecnie prym wiodą elastyczne układy z elementami regularnymi i symetrycznymi, np. zestaw kart czy kafelków oraz rotatory zdjęć w postaci suwaków. Dominuje minimalizm bez zbędnej krzykliwości z przewagą łagodnych odcieni na palecie kolorów i wyrazistej typografii. Jednak zmiany zachodzą stale, dlatego wskazane jest cykliczne wprowadzanie poprawek w odstępach kilku lat.

Nowa szata graficzna zdecydowanie przyciągnie wzrok odwiedzających stronę i możliwe, że dzięki niemu zostaną z nami na dłużej, dokonując konwersji, a tym samym pośrednio realizując nasze cele sprzedażowe, np. decydując się na podpisanie z nami umowy i skorzystanie z naszej oferty. Schludna kompozycja, zabarwiona optymalnie dobraną paletą barw, wzbudzi pozytywne skojarzenia z marką i niewątpliwie zakorzeni się w świadomości odbiorców jako intuicyjna identyfikacja. Dodatkowo dużo wygodniej jest poruszać się po stronie, która zbudowana jest w sposób przejrzysty i responsywny, czyli odpowiadający na potrzeby rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych z wyraźnie zaznaczonymi elementami interaktywnymi i szybkim czasem ładowania, np. dzięki odpowiednio skompresowanym obrazom. To oczywiście przełoży się na zmniejszenie tzw. odbicia, czyli współczynnika odrzuceń. Jeśli uważasz, że Twoja strona również wymaga natychmiastowego liftingu, koniecznie skontaktuj się z firmą oferującą Tworzenie stron Bydgoszcz, a dział graficzny opracuje dla Ciebie najlepsze rozwiązanie.

Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Naszelny
Załaduj więcej Technologia
Komentarze są zamknięte

Check Also

Jakie choroby zawodowe określa medycyna pracy?

Jakie z niektórych ważnych chorób zawodowych, stara się nie tylko leczyć ale też diagnozow…