Epaka.pl

Biznes Epaki.pl sprawdza się najlepiej w miastach zamieszkałych przez powyżej 30 tys. mieszkańców.

Założona w 2010 roku firma rozwinęła przez cztery lata sieć 64 placówek świadczących usługi kurierskie i pocztowe. Prawie wszystkimi punktami zarządzają franczyzobiorcy, ostatnie otwarcia miały miejsce w Lublinie, Świdniku i Żarach. W przyszłym roku franczyzodawca zapowiedział nawiązanie współpracy z ok. 30 partnerami.

– Trudno wybrać idealną lokalizację dla naszego biznesu. Nie wymagamy, aby lokal był w ścisłym centrum. Najważniejsze, żeby znajdował się na parterze, posiadał miejsce parkingowe, a widoczna i oklejona witryna to sprawdzona i tania forma reklamy – wyjaśnia Dariusz Chornicki, właściciel i prezes spółki Epaka.pl.

Pakiet startowy kosztuje franczyzobiorcę 27 tys. zł, w ramach którego otrzymuje pełne wyposażenie lokalu (komputer, drukarkę, wagę, meble), własną stronę internetową, materiały reklamowe (ulotki, szyld, naklejki na witrynę, cenniki) oraz wsparcie opiekuna. Niezbędnym elementem prowadzenia biznesu jest dostęp do platformy wysyłkowej, dzięki której partnerzy mogą korzystać z usług sześciu największych firm kurierskich. Serwis błyskawicznie wycenia przesyłkę i przekazuje informację o gotowej do nadania paczce kurierowi.

– Wartość rynku usług kurierskich ciągle rośnie, co jest spowodowane większym udziałem sprzedaży internetowej, również za granicę, oraz coraz częściej wykorzystywanym outsourcingiem transportu przez małe i średnie firmy Pozbywają się one własnej niewielkiej, ale za to kosztownej, floty i dostawy realizują przesyłkami kurierskimi – twierdzi Dariusz Chornicki.

Franczyzodawca preferuje współpracę z osobami, które albo prowadziły już działalność gospodarczą, albo mają doświadczenie w bezpośredniej obsłudze klienta. Nie jest to jednak warunek konieczny. Ważne, żeby partner lub jego pracownik nauczyli się, jak sprawnie korzystać z platformy wysyłkowej.

GlobBox.net

Partnerami GlobBox.net są właściciele banków, sklepów spożywczych, wędkarskich, a nawet kin.

– Wiele osób nie ma czasu czekać na kuriera w domu. Klienci preferują nadawanie oraz odbieranie przesyłek w dogodnym dla siebie miejscu oraz czasie. W tym celu stworzyliśmy Punkty Paczkowe GlobBox. net. Korzystają z nich także firmy internetowe, które muszą dostarczyć klientowi zakupiony produkt – wyjaśnia genezę powstania firmy Anna Sapeta, odpowiedzialna za pozyskiwanie partnerów.

Firma współpracuje z wieloma punktami sieci handlowych i usługowych, m.in. usługa dostępna jest w wybranych sklepach spożywczych Lewiatan i Rabat oraz w oddziałach bankowych Credit Agricole. Punkty paczkowe znajdują się nie tylko w osiedlowych supermarketach i bankach, ale także w biurach podróży, sklepach wędkarskich, a nawet w kinie. Ostatnio GlobBox.net pojawił się w Krakowie, Warszawie oraz Jaworznie. Przedsiębiorcy nawiązując współpracę, mogą podwyższyć swoje dotychczasowe przychody.

– Posiadamy nasze punkty zarówno w centrach handlowych, jak i w małych miejscowościach, gdzie dojazd do najbliższej poczty jest utrudniony. Najważniejsze jest dobre oznakowanie, które przekazujemy partnerowi, oraz zaangażowanie prowadzącego biznes. Udostępniamy przedsiębiorcom aplikację umożliwiającą nadawanie oraz odbieranie przesyłek. Dostarczamy także następujące materiały: cenniki, ulotki, kody rabatowe, naklejki do reklamy zewnętrznej – wylicza Anna Sapeta.

GlobBox.net prowadzi szkolenia, które mają na celu m.in. pozyskanie stałych klientów oraz skuteczną walkę z silną konkurencją firm kurierskich. Podpisanie umowy współpracy nie wiąże się z żadnymi kosztami.

Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Inne
Komentarze są zamknięte

Check Also

Zalety wypożyczania sprzętu budowlanego w porównaniu do zakupu: oszczędność kosztów i elastyczność.

W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się sektorze budowlanym, przedsiębiorstwa i indywid…