Odkwaszanie organizmu jest tak istotnym tematem w naszym „zdrowym sposobie życia”, że warto temat nieco uzupełnić. Wyżej było o zasadniczej formie odkwaszania, teraz spróbuję przypomnieć o konieczności stosowania minerałów w szczególnych sytuacjach.

Wcześniejsze badania, opublikowane w piśmie Journal of Clinical Endocrinology Metabolism z roku 2009 pomogły w ustaleniu metod sprzyjających odkwaszeniu zakwaszonego organizmu u osób powyżej 55 roku życia. Osoby te stosowały dietę wysokoproteinową (1,5-2,0 g na 1 kg wagi ciała, ale jednocześnie uzupełniały tę dietę tabletkami potasu przez 41 dni.

Stwierdzono, że tego rodzaju suplementacja ograniczała szkodliwe działanie białka do tego stopnia, że u badanych wolontariuszy nie tylko uległ wyrównaniu balans kwasowo-zasadowy, ale również nastąpił przyrost masy mięśniowej. Jest to najlepszy dowód na pożyteczną działalność minerałów mających zdolność buforowania czynników zakwaszających. Jak stwierdzili naukowcy w podsumowaniu wyników badań, dieta alkaliczna jest w stanie skorygować uboczne efekty diety wysokoproteinowej, która z natury swej wywołuje zaburzenia funkcji nerek, a ponadto przyczynia się do utraty tkanki mięśniowej.

Minerałem buforującym jest też magnez, tyle że cechuje go „nadmierna wrażliwość” na stres. W praktyce bowiem bywa tak, że wystarczy jakieś stresujące zdarzenie i minerał ten zniknie w dużej części z organizmu. Najbardziej „trwały” jest potas. Polecam potas w granulkach o stopniowym uwalnianiu się w organizmie. Nazywa się Katelin i kosztuje około 20 zł.

Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Sport

Dodaj komentarz

Check Also

Jak dobrać odpowiednią kolorystykę krzeseł?

Wybierając krzesła zwracamy uwagę na wiele elementów, nie tylko na ich kształt. Ważna jest…