Przedsiębiorcy wolą sprawdzony biznes cz.2
Klucz do sukcesu
Mniej lub bardziej spektakularne zamknięcia nie wpłynęły jednak znacząco na dynamikę rozwoju rynku franczyzy. W ubiegłym roku działało u nas 746 systemów franczyzowych, a ich liczba w porównaniu do roku 2010 wzrosła 0 7 proc. (49 nowych systemów). Swój debiut rynkowy miało 116 konceptów, a liczba franczyzowych punktów usługowych i placówek handlowych wzrosła o ponad 14 proc. (o 5,3 tys. nowych jednostek). Jednym z debiutantów była sieć Auto-Spa, która działa we franczyzie od marca 2011 roku. Przez ten czas uruchomiła osiem myjni partnerskich i podpisała kilkanaście umów franczyzowych.
– Ten wynik to zasługa skutecznej reklamy w pismach dedykowanych franczyzie i elastycznego podejścia do biznesu, które okazało się strzałem w dziesiątkę. Zaoferowaliśmy naszym franczyzobiorcom pomoc w finansowaniu inwestycji i zaproponowaliśmy im również atrakcyjne lokalizacje, które udało nam się uzyskać dzięki współpracy z sieciami supermarketów. Partnerzy Auto-Spa mogą odkupić od nas już istniejącą myjnię lub wybudować własną w wybranej lokalizacji z gotowym pozwoleniem na budowę – wymienia Sławomir Decewicz, prezes Auto-Spa. – Myślę również, że sprzyja nam branża, w której działamy. Udany 2011 rok to efekt rosnącego popytu na samodzielne i tańsze mycie, dlatego pomimo kryzysu klienci chętnie korzystali z usług Auto-Spa.
Jednym z najgłośniejszych debiutów franczyzowych było stworzenie sieci sklepów spożywczych Odido.
– Na popularność naszego systemu wpłynął niewątpliwie atrakcyjny pakiet franczyzowy oraz duża wolność biznesowa naszych partnerów – mówi Magdalena Figurna, rzecznik Makro Cash and Carry. – Franczyzobiorcy otrzymują od nas wsparcie w zakresie szkoleń oraz opiekę konsultanta. Prowadzimy również szeroko zakrojone akcje promocyjne i reklamowe w mediach, co przekłada się na coraz lepszą rozpoznawalność marki.
Niestety, nie każdy nowy system franczyzowy jest w stanie sprostać wymaganiom rynku.
Na korzyść franczyzy przemawia rosnąca świadomość przedsiębiorców dotycząca zagrożeń związanych z prowadzeniem działalności pod własną marką. Potencjalni franczyzobiorcy mają coraz większą wiedzę o rynku i oczekują od franczyzodawcy nie tylko mniej lub bardziej znanej marki, ale przede wszystkim wiedzy i doświadczenia.
Magdalena Krocz
Comment (1)
Przedsiębiorcy wolą sprawdzony biznes cz.1 – Wangielskimogrodzie.pl – informacje ogólne
09 lis 2018[…] Czytaj dalej: https://wangielskimogrodzie.pl/przedsiebiorcy-wola-sprawdzony-biznes-cz-2/ […]